BAAS

Dit kleine kunstwerkje heet "LUISTER NAAR DE BAAS DIE ALLES KAN" (APH nr.1961), is 32cm x 27cm

PIET & KAMEELHOND.   🐫

Ooit langeerde ik 2 marionetten met de naam PIET en KAMEELHOND, die model gingen staan tot baas en slaaf verhouding die overal aan de hand is.

Natuurlijk heb ik heel veel met machtsverhoudingen, hier onder een aantal HIWI-drawings waarbij ik je allereerst meeneem naar PIET en KAMEELHOND, 2 marionetten, waarmee ik mensen regelmatig mee uitdaag om ze te laten bewegen.

This small piece of art is called "LISTEN TO THE BOSS WHO CAN DO ANYTHING" (APH No. 1961), measures 32cm x 27cm. and is now discounted from EUR 497, - to only EUR 247.- Click on the painting to discover a larger version. Of course I used 2 puppets named PIET and CAMELDOG, who became a model for the boss and slave relationship that is going on everywhere.

 

Of course I have a lot with power relations, here below a number of HIWI drawings where I first take you to PIET and CAMELDOG, 2 puppets, with which I regularly challenge people to make them move.

Let op dat de je de Engelse ondertiteling ontvangt!

MENSEN IN NEDERLANG  VOLGEN VAAK ONGEMERKT DE MASSA.

MASSA BETEKEND: “ DE VERZOEKING”

HEBBEN VAN SLAVEN WAS IN NL HEEL NORMAAL IN DE TIJD VAN JAN SCHENKMAN & JOSE RIZAL.  

WERKELIJK SLAVEN VAN SPANJE WAREN DE FILIPPIJNEN EN  JAN SCHENKMAN SCHREEF:

DAAR WORD AAN DE DEUR GEKLOPT.

HARD GEKLOPT. ZACHT GEKLOPT.

 DAAR WORDT AAN DE DEUR GEKLOPT.

WIE ZOU DAT ZIJN?

WEES MAAR GERUST MIJN KIND.

IK BEN EEN GOEDE VRIEND.

 OOK AL BEN IK “ZWART” ALS ROET.

TOCH MEEN IK HET GOED. (???)  

 

IK HOORDE GRAAG DAT IN MIJN KERK DIE VERKEERDE TEKST OP DEZE MELODIE HEEFT VERANDERD:

 

HEB JE OOIT GEZEGD: “HET SPIJT ME?”

“HET SPIJT ME?” “HET SPIJT ME?”

HEB JE OOIT GEZEGD: ”HET SPIJT ME?”

HET GING NIET EXPRES!”

JE WAS AAN HET SPELEN

EN RENDE EN BOTSTE

HEB JE TOEN GEZEGD: “HET SPIJT ME?”

“HET GING NIET EXPRES!”

 

HEB JE OOIT GEZEGD: “HET SPIJT ME?”

“HET SPIJT ME?” “HET SPIJT ME?”

HEB JE OOIT GEZEGD:

“HET SPIJT ME, IK PAKTE HET AF!”

“JE ZAG HET EN WILDE

HET TOEN HEEL GRAAG HEBBEN.

HEB JE TOEN GEZEGD: ”HET SPIJT ME,

IK PAKTE HET AF!”

 

HEB JE OOIT GEZEGD: “HET SPIJT ME?”

“HET SPIJT ME?” “HET SPIJT ME?”

HEB JE OOIT GEZEGT: “HET SPIJT ME?”

“WAT WAS IK GEMEEN!”

JE ZUSJE MOCHT VAN JOU

NIET MEEDOEN MET SPELEN.

HEB JE TOEN GEZEGD: “HET SPIJT ME?”,

“WAT WAS IK GEMEEN!”

MAN OF NL OFTEN FOLLOWED

UNKNOWN THE MASS.

MASS MEANS: “THE REQUEST”

 HAVING SLAVES WAS VERY NORMAL IN THE NETHERLANDS OF JAN SCHENKMAN & JOSE RIZAL. REAL SLAVES OF SPAIN WERE THE PHILIPPINES AND JAN SCHENKMAN DID WRITTEN:

THERE IS A KNOCKING ON THE DOOR.

HARD HEADED, SOFT HEADED.

THERE IS A KNOCKING ON THE DOOR,

WHO WOULD THAT BE?

PLEASE THINK MY LITTLE CHILD.

I AM A VERY GOOD FRIEND.

EVEN IF I AM "BLACK" AS SOOT.

YET I MEAN IT SO GOOD. (???)

 

I LOVED TO HEAR THAT IN MY CHURCH THAT WRONG TEXT ON THIS MELODY HAS BEEN CHANGED:

 

HAVE YOU EVER SAID:”I AM SORRY?”,

“I AM SORRY? ” “I AM SORRY?”

HAVE YOU EVER SAID: “I AM SORRY?”

“FOR BUMPING SOMEONE! “

YOU ALL WERE OUT PLAYING

AND SOMEHOW YOU BUMPED THEM

OH, I HOPE YOU SAID, “i AM SORRY”

FOR BUMPING SOMEONE

 

HAVE YOU EVER SAID: ”I AM SORRY?”,

“I AM SORRY?” “I AM SORRY?”

HAVE YOU EVER SAID:

“I AM SORRY, FOR TAKING SOMETHING!”

YOU SAW IT, AND WANTED IT,

YOU WANTED IT AND TOOK IT.

OH, I HOPE YOU SAID: “I AM SORRY

FOR TAKING SOMETHING!”

 

HAVE YOU EVER SAID:”I AM SORRY?”,

“I AM SORRY? ” “I AM SORRY?”

HAVE YOU EVER SAID:”I AM SORRY?”

FOR BEING SO MEAN?”

YOU KEPT YOUR YOUNG SISTER

FROM JOINING IN YOUR FUN

OH, I HOPE YOU SAID: “I AM SORRY ?“

“FOR BEING SO MEAN!”

PIET & KAMEELHOND
Het verschil tussen de baas en de slaaf zoals de 2 marionetten Piet de baas en kameelhond de hond die altijd moet vluchten. Maar ook kan je denken aan Sarah ( = Prinses) en slaaf Hagar (= vluchteling/stanger)
2 belangrijke voorbeeldvrouwen van de wereld. Ook dacht ik natuurlijk aan Pozza en Lucky uit het toneelstuk van Samuel Backett. Dan te weten van zijn tante Getrude Baeckett die tot haar oren verliefd werd om de bekend Filippijn, kunstenaar, dokter en vrijheidstrijder, die dan op een gegegeven moment
weer naar Parijs gaat. Getrude Backett reist hem achterna, omdat ze Jose Rizal wilde hebben, maar liep een blauwtje. Samuel Beckett doet dan onderzoek, hij wil weten wat de liefde en de armoede (Land de Filippijnen was slaaf van Spanje) Nadat hij 1 jaar lang tussen de zwervers van Parijs verblijft schrijft Samuel Backett een stuk waarmee hij gelijk wereld beroemd wordt; "Wachten op Godoth" ( geweldig stuk)

PIET & CAMEL DOG
The difference between the boss and the slave like the 2 puppets Piet the boss and camel dog the dog that always has to flee. But you can also think of Sarah (= Princess) and slave Hagar (= refugee / stanger)
2 leading example women in the world. Of course I also thought of Pozza and Lucky from Samuel Backett's play. Then to know about his aunt Getrude Baeckett who fell head over heels in love with the well-known Filipino, artist, doctor and freedom fighter, who at a given moment
goes back to Paris. Getrude Backett travels after him, because she wanted Jose Rizal, but was disappointed. Samuel Beckett then does research, he wants to know about love and poverty (Country the Philippines was a slave of Spain) After spending 1 year among the vagrants of Paris, Samuel Backett writes a piece that makes him world famous; "Waiting for Godoth" (great play)

Het uitdrukken van ongenoegen, je ziet regen of tranen, verdriet, pijn en irritatie, gemis , misschien zelfs een ontsteking.

Maar wat is eigenlijk pijn, Er was een schijver die over het pijnlichaam ging schrijven. Ik volgde mensen die in het verhaal de secret wilden vluchten en natuurlijk kan je denken aan het ogenschijnijke geluk van Lucky dat dus eigenlijk helemaal geen geluk blijkt te kunnen zijn.

Expressing displeasure, you see rain or tears, sadness, pain and irritation, loss, maybe even inflammation.

But what exactly is pain? There was a writer who started writing about the pain body. I followed people who wanted to flee the secret in the story and of course you can think of the apparent happiness of Lucky that actually turns out to be no luck at all.

Veel misverstand ontstaat er over het beeld van GELD, Geld is niet vervelend, want als je het uit kunt geven dan kan je mensen daar ook gelukkig mee maken en ben je in staat om rijkdom van een rijk gevoel te ruilen. Geld is dus eigenlijk een energie die natuurlijk ook als ruilmiddel of overvloed kan zijn.

Much misunderstanding arises about the image of MONEY. Money is not annoying, because if you can spend it you can make people happy and you are able to exchange wealth for a rich feeling. So money is actually an energy that can of course also be a medium of exchange or abundance.

hierboven geef ik je even het verschil tussen een met de computeringekleurde versie en een met de hand ingekleurde versie

Poppen zijn dood en leven niet. Toch kunnen ze helpen om het een en ander te visualiseren, misschien om toneel te spelen. Ibsen schreef POPPENHUIS en werd daarmee een begrip in de wereldgeschiedenis, met zijn toneelstuk waar geen echte poppen in voorkomen, blijkt het beeld van een pop voor te grote verwarring te zorgen. Mijn geeft poppen en harten weg als suikergoed, mar ook dit hoeft helemaal niets voor te stellen. Waneer er geen leven in de werkelijke daad zit, dan is het een handeling als een robot en dus niet echt.

Dolls are dead and not alive. Still, they can help to visualize things, perhaps to act. Ibsen wrote POPPENHUIS and thus became a household name in world history, with his play that does not contain real dolls, the image of a doll appears to cause too much confusion. My gives away dolls and hearts as candy, but this does not have to be anything at all. If there is no life in the actual act, then it is an act like a robot and not real.

Deze HIWI drawing gaat over het begrip VITAAL. Het was een lezing dat levenskracht van groot belang kan worden gezien en dat we op moeten passen voor doodsheid, lauwheid en vruchteloosheid

Bij veel mensen lijkt er een situatie te ontstaan waarbij mensen altijd de beste willen zijn, de liefste willen zijn en de winnaar willen zijn. In ieder altijd beter dan de ander. Het is een streven waar vaak allerlei andere situaties onder liggen.

This HIWI drawing is about the concept of VITAL. It was a lecture that vitality of great importance can be seen and that we should beware of deadness, lukewarmness and fruitlessness

.

Many people seem to have a situation where people always want to be the best, to be the sweetest and to be the winner. Always better than the other in each. It is a goal that often involves all kinds of other situations.

Eigenlijk gaan heel erg veel om gevoel en dat gevoel kan met heel veel verschillende manieren uitgedrukt worden, toch maakte ik deze tekening om een gelijke deler te willen ontdekken binnen een tekening.

Slaaf gezocht, gaat over de misvatting van varkentje Jan (Schenkman) ( een zogenaamde goedheiligman) 

Jan is een stripfiguur en is een varken en dat varken kan werkelijk alles dat hij maar wil visualiseren. Toch heeft het hier natuurlijk ook een beetje bittere klank, want slaven bestaan nog steeds, ook al denken we van niet. Er bestaat een moderne slaverna. Filosoof Alber Camus had er een oplossing voor, maar reed vreemd genoeg plotseling tegen een boom en was dood, met een zeer bijzonder plan nog in zijn auto.

Mensen hebben de eigenschap om mensen zwart te gaan maken en tot zonde te gaan weg willens schrijven. Jezus werd natuurlijk ook vermoord, ook al was dit geheel tot de voorspelling die al bescheven stond

Actually, a lot is about feeling and that feeling can be expressed in many different ways, yet I made this drawing to discover an equal divisor within a drawing.

 

Wanted a slave, is about the misconception of little pig Jan (Schenkman) (a so-called saintly man)

Jan is a cartoon character and is a pig and that pig can really do anything he wants to visualize. Yet of course it has a bit of a bitter sound here, because slaves still exist, even if we don't think so. There is a modern slaverna. Philosopher Alber Camus had a solution, but strangely enough suddenly hit a tree and was dead, with a very special plan still in his car.

People have the property to make people black and to go into sin and willfully write. Of course, Jesus was also killed, even though this was entirely up to the prediction already described

Dat de mens het echter zelf nooit zal weten is voor mij een gegeven. Het was dus ook nooit de bedoeling om een groot hoog gebouw met kerkorgel in de betekenis van het woord KERK te vatten. Het is zo gegroeid door menselijke organisatie die dat als een standaard hebben willen maken. Een standaard waar vanuit heel erg veel mis ging, gewoon omdat de voorgangers het natuurlijk ook helemaal niet wisten. Een sprekend voorbeeld zie je hiervan in de speelfilm: AS IT IS IN HEAVEN , een film die mij persoonlijk door  mijn bevriende oudere advocaat  uit de stad Groningen  werd aangereikt. Het trof precies datgene waarom de meeste denominaties onbetrouwbaar zullen zijn. (hoe moeilijk dit ook nog steeds is voor mensen om werkelijk te accepteren) Maar wil een mens werkelijke vooruit komen dan moet de mens niet aannemen van voorgangers, maar iets doen vanuit zijn eigen lichaam en dan dus met elkaar als een gezamenlijk lichaam waar de werkelijke liefde aan het hoofd zal staan.

Uiteraard zijn er heel veel misverstanden over de betekenis van God en de uitleggingen die door de Bijbel in werkelijkheid wordt afgegeven. En daarom is het goed om dit voor jezelf te bestuderen en er achter te komen dat alles eigenlijk begint bij je eigen overtuiging binnen een vaak kleine gemeenschap.

However, it is a given to me that man himself will never know. It was therefore never intended to include a large high building with a church organ in the sense of the word CHURCH. It's grown like that because of human organization who wanted to make that a standard. A standard from which a lot went wrong, simply because the predecessors of course did not know at all. A striking example of this can be seen in the feature film: AS IT IS IN HEAVEN, a film that was personally presented to me by my elderly lawyer friend from the city of Groningen. It hit exactly why most denominations will be unreliable. (however difficult this is still for people to really accept) But if a person wants to make real progress, then man must not accept from predecessors, but do something from his own body and thus with each other as a collective body where the real love will be at the head.

 

 

Of course, there are many misunderstandings about the meaning of God and the interpretations actually given by the Bible. And that is why it is good to study this for yourself and find out that everything actually starts with your own beliefs within an often small community.

NOG MEER HIWI-drawings

Weet je een plaats voor een expositie van HIWI-drawings, laat me maar weten.

Ook als je vragen hebt over een bepaalde tekening, laat van je horen.

Ze zijn tegen hele redelijke prijzen te koop. 

EVEN MORE HIWI-drawings

Do you know a place for an e

xhibition of HIWI drawings, just let me know.

Also if you have questions about a particular drawing, let us know.

They are for sale at very reasonable prices.