CONCERT
Dit schilderij laat een voorstelling zien van een zeer bijzonder concert, het is een concert van het leven en een plaats waarbij mensen via klank met elkaar communiceren. De beweging is een spel van klank die visueel de mens verbeeld in een tocht door de eigen wereld heen.
Overal communiceren mensen via klank en dat is altijd zo geweest en natuurlijk zijn ze eventueel te regisseren of te noteren en spreken ze hun klank van muziek in vier jaargetijden.
Het middelpunt is een soort van pyramide waar een uniek stukje techniek is verzonken.
Het is massief en ook doorzichtig. Wat in het geheel van belang is, is dat het een licht opend en een grote liefde voor muziek wereld-wijd tot uitdrukking wil geven.
De omlijsting bestaat uit overspannen linnen. De andergrond in het midden is hout en er is gewerkt met acrylverf.
Natuurlijk bestaat er bij mij een zeer grote fascinatie naar muziek, hier heb ik heel veel over getekend en na het volgen van vele gitaar en zang-lessen viel mijn oog, oor, beeld op de beweging van de opera. Ik werd een heel groot liefhebber van opera. Misschien mede dankzij opera Forum waarmee ik tijdens mijn academietijd in Enschede ook veel mee te maken had kunnen krijgen. Veel van mijn medestudenten figureerde in grootse opera's zoals bijvoorbeeld Rigoletto van Verdi en dat vond ik geweldig. Gewoon vanuit zo'n figurantenrol die zij vervulden, werd ik dus echt aangestoken voor het gebeuren van de opera. Ik bestudeerde als eerste de favoriete opera van mijn vader en dat was "Die Zauberflote" en zo wilde ik ook echt in contact komen met de vrijmetselaars. Een groep die toch meer uiterlijk dan innerlijk op mij voor deed komen, maar de muziek vond ik opnieuw geweldig. En toen vond ik de liefde voor de opera DE BARBIER VAN SEVILLA en dat dus met name door toedoen van het Dorusliedje dat toen nog in mijn hoofd zat. Ik had eigenlijk geen flauw idee waar dat factotum liedje van een kapper vandaan kwam, maar het was gewoon de muziek die mij heel erg aansprak, dus niet de commedie. Een commedie die natuurlijk niet weinig is aangegrepen na het verschijnen van de zwerver Dorus met zijn parodie. Wanneer je dat niet kent, kijk dan vooral eens naar de volgende clips.
This painting shows a very special concert, it is a concert of life and a place where people communicate with each other through sound. The movement is a game of sound that visually depicts people in a journey through their own world.
Everywhere people communicate through sound and that has always been the case and of course they can possibly be directed or recorded and they speak their sound of music in four seasons.
The centerpiece is a kind of pyramid where a unique piece of technology has been sunk.
It is massive and also transparent. What is important in the whole is that it opens a light and wants to express a great love for music worldwide.
The frame consists of arched linen. The other ground in the middle is wood and acrylic paint has been used.
Of course I have a great fascination for music, I have drawn a lot about this and after taking many guitar and singing lessons my eye, ear, image fell on the movement of the opera. I became a very big fan of opera. Perhaps partly thanks to opera Forum, which I could have dealt with a lot during my academy time in Enschede. Many of my fellow students acted in great operas such as Rigoletto by Verdi and I loved that. Simply from such an extra role that they played, I was really excited about the opera. I was the first to study my father's favorite opera and that was "Die Zauberflote" and that's how I really wanted to get in touch with the Freemasons. A group that seemed to me more outwardly than inwardly, but I loved the music again. And then I found the love for the opera DE BARBIER VAN SEVILLA and that mainly because of the Dorus song that was still in my head at the time. I actually had no idea where that factotum song from a hairdresser came from, but it was just the music that really appealed to me, not the commedy. A commedy that was of course not uncommon after the appearance of the drifter Dorus with his parody. If you are not familiar with that, please check out the following clips.
MIJN AFKOMST
Natuurlijk zijn je ouders altijd van belang geweest, je bent ermee opgegroeid en het is goed om vooral de bijzondere momenten hiervan in je hart te sluiten. Hier toon ik dus een filmpje dat ik op had willen nemen in de vroege ochtend toen ik samen met mijn vrouw Hannah opstond. In alle vroegte trakteerde mijn vader ons op een pianoconcert, een concert dat ik nog steeds waardevol vind om naar terug te kijken.
MY ORIGIN
Of course your parents have always been important, you grew up with them and it is good to especially close the special moments of this in your heart. So here I show a video that I wanted to record in the early morning when I got up with my wife Hannah. Early in the morning my father treated us to a piano concerto, a concert that I still find valuable to look back on.
Echter toen ik in Amsterdam op zoek ging naar de opera van de Barbier van Sevilla, wilde het feit dat ik hele bijzondere muziek trof, maar niet dat nummer dat ik aanvankelijk had gezocht.
Toch stelde ik me ook open voor de nieuwe versie die ik eigenijk ook heel erg bijzonder vond.
Ik ging verder en tekende de hele opera en was ook vooral gegrepen voor de eerste versie van die opera. Het was een liefdesverhaal dat klassiek stond voor de zogeheten balkonscene waarin een aanbidder zijn zeer begeerde vrouw wilde toezingen. De liefde dus vanuit een sterke aantrekkingskracht van het ene naar het andere geslacht en waarin men niet naar uiterlijke liefde, maar vooral naar innerlijke liefde wilde zoeken.
Heeft u belangstelling voor dit kunstwerk, reserveerd U het dan door rechtstreeks contact op te nemen met de kunstenaar zelf. Doordat de kunstenaar de verkoop zelf regelt is het mogelijk om dit kunstwerk met een aanzienelijke korting in je bezit te krijgen. Ook bent u natuurlijk welkom om eens te komen kijken vele tekeningen over het concert van de opera: De Barbier van Sevilla of een groot opara-schilderij op doek van mij aan te schaffen.
However, when I went looking for the opera of the Barber of Seville in Amsterdam, the fact that I encountered very special music, but not the song that I had originally wanted.
Yet I also opened myself up to the new version which I actually found very special.
I went further and drew the entire opera and was particularly interested in the first version of that opera. It was a love story that was classic for the so-called balcony scene in which a worshiper wanted to sing to his highly desirable wife. Love, therefore, from a strong attraction from one sex to the other and in which people did not want to search for outer love, but especially for inner love.
If you are interested in this work of art, please reserve it by contacting the artist directly. Because the artist arranges the sale himself, it is possible to get this work of art in your possession at a considerable discount. You are also welcome to come and see many drawings about the concert of the opera: The Barber of Seville or to purchase a large opara painting on canvas by me.
Maak jouw eigen website met JouwWeb